BAUTO
Prisijungti

Neturite paskyros? Užsiregistruokite paskyrą.

Registruotis

Turite paskyrą? Prisijungti prie paskyros.

Atkurti slaptažodį

Įveskite el. pašto adresą kuri naudojote pirkimo ar registracijos metu.

Variklis ir variklio dalys

Prireikė variklio remonto? O gal viso naujo variklio? Bauto.lt rasi ir originalų variklį ir visas jo remontui reikiamas dalis. Variklio dalių paieška Bauto itin greita ir nesudėtingas. Viskas, ko reikia – dalies OEM kodas. Įvesk jį ir tavo paieškos baigtos! Kodo nežinai? Atsiųsk mums užklausą ir jį tau suteiksime. →

Neturi kodo? Netrukus jį atsiųsime ir jau šiandien galėsi įsigyti būtent tai, ko ieškai.

Gamintojo detalės kodo paieška

OEM kodas, tai unikalus skaičių ir raidžių derinys, esantis ant originalios detalės. Šis kodas garantuoja, kad detalė yra pagaminta remiantis visais automobilio gamintojo reikalavimais, yra kokybiška ir patvari. Pagal OEM kodą čia rasi šias variklio dalis.

Variklis

Variklis

Variklis, tai esminė automobilio detalė, nuo kurios darbo priklauso visas automobilio veikimas. Šis mechanizmas gaunamą energiją paverčia į mechaninį darbą ir leidžia automobiliui pajudėti iš vietos. Automobilio variklis lemia kone viso automobilio vertę, tad jei variklis prastas ar reikalauja remonto, automobiliu džiaugtis nepavyks. 

Variklio gedimą gali sukelti daugybė priežasčių, tokių, kaip blogas tepalas, blogas oro įsiurbimo filtras, blogi kuro purkštukai, tačiau dažniausi ir skausmingiausi tiek varikliui, tiek vėliau automobilio savininko piniginei, variklio gedimai įvyksta dėl:

Detonacijos

Detonacijos

Kala variklis? Greičiausiai tai detonacijos rezultatas. Detonacija – tai netinkamas kuro degimas, kurį sukelia šilumos ir slėgio perteklius transporto priemonės degimo kameroje. Detonacija variklyje įvyksta, kai kuro mišinys per anksti užsidega ir išlaisvinta energija yra naudojama tik švaistiklio trinties jėgai padidinti. 

Detonacija gali įvykti ir dėl žemesnio oktaninio ar / ir cetaninio skaičiaus degalų naudojimo nei tai rekomenduoja gamintojas. Pavyzdžiui, jei benzininiam varikliui naudojate ne AI–92, o AI–80. 

Ilgai trunkantis detonavimas sulaužo žiedus, sugadina stūmoklį ir pramuša galvutės tarpines.

Laiku nepakeistos alyvos

Laiku nepakeistos alyvos

Alyva yra būtina variklio tepimui. Ji sumažina trintį variklyje, o tai mažina jo temperatūrą. Kai variklis gerai suteptas, jis veikia efektyviai ir leidžia pasiekti didesnę degalų ridą. Alyvą reikėtų keisti pagal automobilio gamintojo rekomendacijas ar dar dažniau – tai tikrai nepakenks. Taip pat svarbu pilti ir automobiliui tinkamą bei kokybišką alyvą. Laiku nepakeitsta alyja užsineša priemaišomis, kurių nebegali išfiltruoti filtras, o jos gadina turbokomperesorių. Taip pat – alyva tirštėja, todėl variklis ne tik, kad sunkiau kuriasi, bet ir naudoja daugiau degalų.

Nepasirūpintu aušinimo skysčiu

Nepasirūpintu aušinimo skysčiu

Variklio aušinimo skystis, arba antifrizas. Šis skystis iš variklio pašalina perteklinę šilumą. Aušinimo skystis taip pat apsaugo nuo metalinių dalių rūdijimo ir plastikinių ar guminių komponentų korozijos. Jei variklyje nėra aušinimo skysčio, vidaus degimo metu išsiskirianti šiluma perkaitins variklį ir jis užsikirs. Aušinimo skysti taip pat vertėtų naudoti tokį, kokį rekomenduoja automobiliui gamintojas. 

Norint džiaugtis automobiliu ilgai ir be rūpesčių, svarbu profilaktiškai atlikti pagrindines variklio priežiūros procedūras. Neprižiūrint automobilio variklio, greitu metu teks jį remontuoti, o variklio remontas ar naujas variklis – nepigus reikalas. 

Variklio sandara

Variklio sandara

Variklį sudaro dvi pagrindinės dalys: cilindrų blokas – variklio pagrindinių judančių dalių korpusas bei nuimamas viršutinis dangtis – cilindrų galvutė. Šios dvi dalys skiriasi į dar daugybę kitų detalių, kurių darnus veikimas užtikrina tikslingą variklio darbą.

VARIKLIO BLOKAS

VARIKLIO BLOKAS

Variklio blokas yra pagrindinė variklio dalis. Jame yra kelios angos cilindrams, vandeniui bei alyvai, kuriomis, tekant skysčiams, aušinamas ir tepamas variklis. Variklio bloke taip pat yra stūmokliai, alkūninis velenas, paskirstymo velenas ir nuo keturių iki dvylikos cilindrų. Bloko viduje vyksta kuro degimas. 

VARIKLIO BLOKO TVIRTINIMO DALYS

Visos kitos variklio dalys varžtais tvirtinamos prie variklio bloko. 

CILINDRŲ GALVUTĖ

CILINDRŲ GALVUTĖ

Cilindrų galvutėje yra daug elementų, įskaitant vožtuvų spyruokles, vožtuvus, stūmoklius, svirteles ir paskirstymo velenus, kuriais valdomi kanalai, leidžiantys įsiurbiamam orui patekti į cilindrus įsiurbimo takto metu. Taip pat cilindrų galvutė turi išmetimo kanalus, kuriais išleidžiamos išmetamosios dujos per išmetimo taktą.

PRIDĖTINĖS CILINDRŲ GALVUTĖS DALYS

Prie variklio cilindrų galvutė yra tvirtinama varžtais, užsandarinama galvutės tarpine.

CILINDRŲ GALVUTĖS DANGTELIS
Variklių cilindrų galvutės dangtyje yra viršutiniai variklio valdymo bloko elementai ir karterio ventiliacijos vožtuvai. Cilindro galvutės dangtelis taip pat apsaugo variklį nuo purvo ar kitų pašalinių objektų.

KARTERIO VENTILIACIJA

Karterio ventiliacijos sistema pašalina nepageidaujamas dujas iš karterio. Sistemą paprastai sudaro vamzdelis, vienkryptis vožtuvas ir vakuumo šaltinis.

DIRŽO PAVARA

Diržinė pavara kontroliuoja įsiurbimo ir išmetimo vožtuvus, įleisdama į variklį kuro bei oro mišinį ir išleisdama išmetamąsias dujas.

ALKŪNINIS MECHANIZMAS – ŠVAISTIKLIO IR STŪMOKLIO SUJUNGIMAS

ALKŪNINIS MECHANIZMAS – ŠVAISTIKLIO IR STŪMOKLIO SUJUNGIMAS

Alkūninis velenas yra apatinėje variklio bloko dalyje. Šis mechanizmas per švaistiklį yra sujungtas su stūmokliais. Alkūninis velenas variklio stūmoklio judesį aukštyn ir žemyn paverčia sukamuoju judesiu. Nuo alkūninio veleno sukimosi tiesiogiai priklauso vandens siurblio, alyvos siurblio, generatoriaus ir kitų mechanizmų veikimas. 

SMAGRATIS

SMAGRATIS

Smagratis, tai apvalus skirstymo veleno elementas. Jis atsakingas už transporto priemonės eigos išlyginimą. Variklio suteikiamas sukimo momentas nėra tolygus, todėl smagratis palaiko sukimo momentą, kai jo vertė yra didelė, ir atpalaiduoja jį, kai jo vertė yra maža.

APATINIS DUJŲ PASKIRSTYMO MECHANIZMO KORPUSAS

Dujų paskirstymo mechanizmas kontroliuoja savalaikį oro įsiurbimą į cilindrus ir išmetamųjų dujų pašalinimą iš jų. Jį sudaro vožtuvai su spyruoklėmis, paskirstymo velenas su krumpliaračiais ir dalys, perduodančios veleno judesį vožtuvams. 

DUJŲ PASKIRSTYMO PAVARA – DUJŲ PASKIRSTYMO MECHANIZMO GRANDINĖ
Dujų paskirstymo mechanizmo grandinė perduoda pavarą iš alkūninio veleno krumpliaračio į skirstymo veleno krumpliaratį.

VOŽTUVŲ DUJŲ PASKIRSTYMO PAVARA
Dujų paskirstymo sistemoje yra įsiurbimo ir išmetimo vožtuvai. Šiuolaikiniuose varikliuose yra naudojami nuo vieno iki trijų įsiurbimo vožtuvų ir vienas arba du išmetimo vožtuvai vienam cilindrui. 

Įsiurbimo vožtuvai su spyruoklėmis reguliuoja oro tiekimą į cilindrus iš įsiurbimo sistemos. Išmetimo vožtuvai su spyruoklėmis reguliuoja išmetamųjų dujų šalinimą iš cilindrų į išmetimo sistemą. 

TEPIMO SISTEMA – ALYVOS SIURBLYS SU PAVARA
Alyvos siurblys perpumpuoja alyvą. Siurblys naudojamas tokių skysčių, kaip pavarų alyva, transmisijos skystis, vairo mechanizmo skystis, hidraulinė alyva ir kompresoriaus alyva pernešimui. 

ALYVOS DUGNINĖ | ALYVOS FILTRAS | ALYVOS LYGIO JUTIKLIS
Alyvos dugninė, tai metalinis indas, dengiantis variklio bloko dugną. Jis tarnauja kaip rezervuaras, kuriame saugoma variklio alyva, cirkuliuojanti po variklį.

Alyvos filtras skirtas pašalinti šiukšles, purvą ir metalo fragmentus iš variklio alyvos. 

Alyvos lygio jutiklis naudojamas alyvos lygiui stebėti. Jis nuolat matuoja variklio alyvos lygį statiniame ir dinaminiame būvyje.

AUŠINIMO SISTEMA – AUŠINIMO SKYSČIO SIURBLYS / TERMOSTATAS
Aušinimo sistemos paskirtis yra nuolat palaikyti tinkamą variklio temperatūra. Ji pašalina šilumos perteklių ir apsaugo variklio cilindrų sieneles nuo perkaitimo. 

Aušinimo skysčio siurblys yra varomas diržu nuo alkūninio veleno. Veikdama siurblio sparnuotė išstumia aušinimo skystį iš siurblio. 

Termostatas reguliuoja automobilio aušinimą. Jis uždaro arba atidaro vožtuvus, kurie praleidžia aušinimo skystį į radiatorių. 

TURBOKOMPRESORIUS
Turbokompresorius – tai prie variklio montuojamas įtaisas, skirtas variklio darbo efektyvumui pagerinti ir našumui padidinti. Turbokompresorių sudaro dvi pusės sujungtos velenu. Vienoje pusėje karštos išmetamosios dujos suka turbiną, kuri sujungta su kita turbina, įsiurbiančia orą ir suspaudžiančia jį į variklį. Šis suspaudimas suteikia varikliui papildomos galios ir efektyvumo, nes į degimo kamerą patenka daugiau oro, o tai leidžia įpilti daugiau degalų ir padidinti galią.

ALYVOS TIEKIMAS TURBOKOMPRESORIUI
Turbokompresoriuje alyva užtikrina guolių tepimą ir jų tinkamą darbą, šilumos perdavimą iš turbinos į kompresoriaus barjerą, teršalų pašalinimą ir tinkmaų sąlygų sudarymą labirintinio sanda­rinimo žiedo darbui. Alyva slėgiu tiekiama į guolio korpusą, per jį - į šarnyrinius guolius ir traukos sistemą.

TURBOKOMPRESORIAUS AUŠINIMO SISTEMA
Turbokompresorius nuolatos turi atlaikyti aukštą temperatūrą. Dėl šios priežasties, yra montuojama turbininio aušinimo sistema. Ji skirta sumažinti variklio įpučiamo oro temperatūrą iki žemesnės už aplinkos temperatūrą. 

Kai kurie turbokompresoriai yra aušinami oru ir per juos tekančia tepimo alyva, kiti – vandeniu ir alyva. Atitinkamai, vieni jų turi tarpinio arba įpučiamo oro aušintuvus, kurie paima karštą suslėgtą orą iš turbinos ir atvėsina jį prieš jam pasiekiant variklį, kiti – atskirą aušinimo vandens talpą. 

TURBOKOMPRESORIAUS ŠILUMINIS EKRANAS
Turbokompresoriaus šiluminis ekranas, tai prietaisas skirtas palaikyti šilumą turbinos korpuse. Tai padeda turbinai greičiau padidinti oro srautą bei sumažina turbinos drebėjimą.

ĮSIURBIMO KOLEKTORIUS
Įsiurbimo kolektorius, tai variklio dalis, kuri paskirsto oro srautą tarp cilindrų. Įsiurbiamas oras teka pro oro filtrą, įsiurbimo angą, tada pro droselinę sklendę į įsiurbimo kolektoriaus angą, o vėliau – per ortakius ir į cilindrus.

DUJŲ IŠMETIMO KOLEKTORIUS
Išmetimo kolektorius yra ketaus arba nerūdijančiojo plieno įrenginys, kuris surenka variklio išmetamąsias dujas iš cilindrų ir perduoda jas į išmetimo vamzdį. 

VAKUUMINIS SIURBLYS SU MAGISTRALE
Vakuuminiai siurbliai naudojami tokiose transporto priemonėse, kurių įsiurbimo kolektoriuje nesukuriamas reikiamas vakuumas, pavyzdžiui, tiesioginio įpurškimo varikliuose bei turbininiuose varikliuose. Vakuuminį siurblį gali tekti naudoti ir dėl didėjančio pneumatinių pavarų skaičiaus.

Pagrindinė vakuuminio siurblio funkcija – išsiurbti orą iš stabdžių stiprintuvo bakelio, taip sukuriant vakuumą, kuris naudojamas stabdžiams veikti.

VARIKLIO GARSO IZOLIACIJA
Variklio izoliacija neleidžia variklio skleidžiamam karščiui ir triukšmui patekti į automobilio saloną. Automobiliu garso izoliacijai naudojamos medžiagos skirstomos į vibraciją izoliuojančias, garsą izoliuojančias arba garsą sugeriančias. Automobilio vibracijai sulaikyti dažniausiai naudojami bituminiai-polimeriniai arba kaučiuko pagrindu pagaminti lakštai. Garso izoliacijai dažnai naudojamos ir kombinuotos medžiagos, tokios, kaip folijos, pūstos gumos ir bituminės mastikos sluoksniai. 

Kaip veikia variklis

Kaip veikia variklis

Nesvarbu ar tai vidaus degimo variklis, elektrinis ar hibridinis, jie visi veikia tuo pačiu principu – kokios nors rūšies energiją jie paverčia mechaniniu darbu, kuris leidžia automobiliui pajudėti iš vietos ir važiuoti.

Vidaus degimo variklis

Vidaus degimo variklis

Vidaus degimo variklis yra šiluminis variklis. Jis kuro degimo metu sukuriamą šilumos energiją paverčia mechaniniu darbu, t.y., sukimo momentu. Oro ir degalų mišinio sprogstamoji jėga variklyje suka stūmoklius esančius cilindruose, stūmokliai suka alkūninį veleną, o dėl jo sukimosi jėgos, sukasi automobilio ratai.

Nors vidaus degimo varikliai gali būti skirstomi pagal įvairius kriterijus, pavyzdžiui, degiojo skysčio susidarymo tipą, mišinio uždegimo tipą, cilindrų skaičių ir padėtį, darbinio ciklo eigą, tačiau, turbūt aiškiausias ir visiem žinomas vidaus degimo variklių skirstymas yra pagal kuro tipą. Pagal šį kriterijų, vidaus degimo varikliai skiriasi į benzininius ir dyzelinius. 

Benzininis

Benzininis

Pagrindinis dyzelinio ir benzininio variklių skirtumas – uždegimo sistema. Benzininiuose varikliuose kuro ir oro mišinys uždegamas kibirkštiniu uždegimu. Šiuose varikliuose degalai cilindrų kamerose sujungiami su oru ir įpurškiami į degimo kamerą. Oro ir degalų mišinys kameroje yra uždegamas žvakės įžiebta kibirkštimi. Taip sukuriama šilumos energija, kuri varo automobilį. 

Benzininio variklio pliusai:

  • mažiau sveria,
  • veikia tyliau,
  • sudaro mažiau vibracijos,
  • lengviau taisomi,
  • pigesni.

Dyzelinis

Dyzelinis

Dyzelinių varikliai veikia kompresinio uždegimo įpurškimo sistema. Šiuose varikliuose degalai įpurkšti į degimo kamerą užsidega dėl joje esančios karšto oro temperatūros. Aukštą oro temperatūrą lemia adiabatinis suspaudimas (procesas, kurio metu tarp sistemos ir aplinkos nevyksta šilumos mainai). Šiuose varikliuose suspaudžiamas tik oras, bet ne degalai. Į degimo kamerą įpurškus degalų, dyzelinas savaime užsidega. 

Dyzelinio variklio pliusai: 

  • naudoja mažiau kuro,
  • yra patvaresni, 
  • tinkamesnis ilgiems atstumams,
  • į aplinka išmeta mažiau anglies dvideginio.

Elektrinis variklis

Elektrinis variklis

Elektrinis variklis elektros energiją paverčia mechanine energija. Jame dėl variklio magnetinio lauko ir elektros srovės, sukuriamos apvijoje, sąveikos, yra sukuriamas sukimo momentas, kuris padeda automobiliams važiuoti. 

Elektrinio variklio pliusai:

  • elektromobiliuose yra 90 % mažiau judančių dalių,
  • jie neteršia aplinkos,
  • mažesnė techninė priežiūra - pagrindinis nusidėvėjimas, padangų keitimas,
  • sukimo momento perdavimo galimybė 100 %,
  • nereikia sudėtingos pavarų sistemos. 

Elektriniais varikliais varomų automobilių tipai

Elektriniais varikliais varomų automobilių tipai

Ir elektros varikliu varomų automobilių veikimas skiriasi. Jie gali būti skirstomi į: įkraunamus elektrinius (angl. Plug-in electric), įkraunamus hibridiniu (angl. Plug-in hybrid) ir hibridinius-elektrinius (angl. hybrid-electric) automobilius. 

Įkraunami elektromobiliai, arba tiesiog elektromobiliai. Šie automobiliai varomi vien tik elektra.

Įkraunami hibridiniai automobiliai. Tai automobiliai, varomi ir elektra, ir degalais. Šiuose automobiliuose galima naudoti elektrą, o akumuliatoriui išsikrovus, persijungti į degalus. 

Hibridiniai–elektriniai automobiliai. Šios transporto priemonės dažniausiai varomos degalais, tačiau juose yra elektrinis akumuliatorius, kuris įkraunamas rekuperaciniu stabdymu. Vairuotojai gali perjungti degalų ir elektros variklį tiesiog paspausdami mygtuką.

Darbo laikas:
I - V nuo 9:00 iki 18:00 valandos
Šiuo metu nedirbame
Greitu pristatymu rūpinasi:
Saugiu apmokėjimu rūpinasi:
© 2024 Visos teisės saugomos UAB “TADETAS”