Konsultacija
+370 645 64564
info@bauto.lt
Užsakymas
+370 645 64564
uzsakymai@bauto.lt
Neturite paskyros? Užsiregistruokite paskyrą.
Turite paskyrą? Prisijungti prie paskyros.
Įveskite el. pašto adresą kuri naudojote pirkimo ar registracijos metu.
OEM kodas, tai unikalus automobilio gamintojo suteikiamas kodas, esantis ant originalios detalės. Šis kodas garantuoja, kad detalė yra pagaminta remiantis visais automobilio gamintojo reikalavimais, yra kokybiška ir patvari. Pagal OEM kodą čia rasi šias variklio elektros įrangos dalis. ↓
Elektros įrangos funkcija yra gaminti, kaupti ir tiekti elektros srovę įvairiems automobilio elektros prietaisams, tokiems kaip žibintai, elektra valdomi langai, centrinis užraktas, valytuvai, oro kondicionavimo sistema ir t. t. Be pagrindinių komponentų, variklio elektros sistemoje svarbūs ir tokie elementai kaip uždegimo žvakės, relės, saugikliai bei laidai.
Kiekvienoje transporto priemonėje yra elektros sistema, kurią sudaro trys pagrindiniai komponentai: akumuliatorius, starteris ir generatorius. Šie komponentai kaip ir jų elementai dėvisi ir genda, todėl kartais ateina laikas juos pakeisti. Užsisakykite bet kurią jums reikalingą detalę ar visą dalį pasinaudoję OEM kodu.
Automobilio baterija (akumuliatorius) yra atsakingas už elektros tiekimą transporto priemonei prieš ją užvedant. Svarbiausias akumuliatoriaus vaidmuo yra tiekti energiją uždegimo ir degalų sistemoms bei starteriui. Jei transporto priemonės akumuliatorius išsikrovęs, silpnas ar dėl kitų priežasčių neveikia, transporto priemonė neužsives. Akumuliatorius taip pat užtikrina, kad įjungus variklį galėtume uždegti šviesą automobilio salone, klausytis radijo ar naudotis kitais elektros energijos reikalaujančiais prietaisais. Nors akumuliatorius tiekia energiją, pats savaime jis negali užvesti variklio. Tam reikalingas starteris.
Nei norite tinkamai funkcionuojančio, saugaus ir patikimo automobilio, svarbu pasirūpinti ir jo akumuliatoriumi. Automobilio akumuliatoriumi reikėtų susirūpinti ne tik jam nustojus tinkamai veikti ar automobiliui pradėjus nebeužsivesti. Profilaktiškai, akumuliatoriu patariama keisti praėjus trejiems metams. Po ketverių ar penkerių metų dauguma automobilių akumuliatorių jau taps nepatikimi. Taip pat, akumuliatorių reikėtų keisti, kai:
Automobilio starteris yra komponentas, tiesiogiai atsakingas už variklio užvedimą. Jis suka smagratį ir aktyvuoja alkūninį veleną, kuris išjudina variklio stūmoklius ir variklis užsikuria.
Pagrindinės beveik kiekvieno starterio dalys yra: elektros variklis, elektromagnetinis jungiklis bei galvutė su guoliu ir jungiančiuoju mechanizmu. Be šių, starteryje taip pat yra:
Norint, kad starteris, o tuo pačiu ir automobilis, veiktų efektyviai, svarbi kiekviena starterio dalis. Šias ir kitas starterio dalis Bauto rasi lengvai ir greitai – suvedęs dalies OEM kodą, gausi būtent tavo automobilio starteriui tinkamą dalį.
Automobilio generatorius, tai mechanizmas, kuris konvertuoja mechaninę variklio energiją į elektrinę. Kai variklis yra užkurtas, generatorius perima akumuliatoriaus darbą ir tiekia elektros energiją jos reikalaujantiems prietaisams. Tuo pačiu, eksploatuojant transporto priemonę, generatorius krauna ir patį akumuliatorių.
Kad automobilis veiktų tinkamai, svarbu, kad ir visos generatoriaus dalys būtų tinkamos ir techniškai tvarkingos. Pagrindinės automobilio generatoriaus dalys yra:
Prireikus generatoriaus remonto, visą generatorių bei kiekvieną iš jo dalių Bauto rasi įvedęs OEM kodą. Tai neužtruks nei kelių minučių, o dalys bus tiksliai atitinkančios tavo automobilį bei pagamintos, laikantis automobilio gamintojo reikalavimų.
Uždegimo žvakės, tai komponentai, kurie užtikrina kuro-oro mišinio užsiliepsnojimą variklio degimo kamerose. Pagrindiniai uždegimo žvakių elementai yra elektrodai, kurie prijungiami prie aukštos įtampos grandinės automobilio sistemoje. Tai sukuria elektros lanką, kuris leidžia įžiebti kibirkštį kuro-oro mišinio uždegimui.
Uždegimo žvakės pagal automobilį
Uždegimo žvakės gali skirtis pagal tai, kokia medžiaga yra naudojama centriniam elektrodui. Jos gali būti:
– Varinės uždegimo žvakės. Šios žvakės paprastai geriausiai tinka senesnėms, žemos įtampos sistemoms. Dėl didelio vario laidumo jų reikia kai kurioms didelio našumo transporto priemonėms. Jų tarnavimo terminas siekia apie 15 000–20 000 km.
– Sidabrinės uždegimo žvakės. Sidabras yra vienas geriausių laidininkų iš visų metalų. Sidabriniai uždegimo žvakių elektrodai perduoda elektrą ir šilumą geriau nei bet kuri kita uždegimo žvakių medžiaga, todėl išgaunama galingiausia kibirkštis. Šių komponentų eksploatavimo trukmė siekia 30 000 km.
– Nikelio uždegimo žvakės. Nikelis yra minkštesnis už platiną ar iridį, todėl jo tarnavimo laikas yra daug trumpesnis. Nikelio uždegimo žvakės efektyviai atlikti savo funkciją gali apie 30 000 km.
– Iridžio uždegimo žvakės. Iridžio žvakės paprastai turi mažiausio skersmens centrą, kuris gali padidinti efektyvumą, nes sumažina kibirkščiai sukurti reikalingą įtampą. Be to, iridis garsėja tuo, kad išlieka degus ekstremaliomis sąlygomis. Šio tipo uždegimo žvakės pasižymi ilgu tarnavimo terminu, kuris siekia 60 000 – 120 000 km. Jos taip prisideda prie kuro sąnaudų ir išmetamų teršalų kiekio mažinimo.
– Platininės uždegimo žvakės. Platininės žvakės tarnauja ilgiau nei varinės ir turi geresnį laidumą. Platininės uždegimo žvakės paprastai labiau įkaista, todėl rečiau užsiteršia ir nekaupia nuosėdų. Tokios uždegimo žvakės yra itin atsparios irimui ir korozijai, o jų tarnavimo laikas siekia iki 100 000 km.
Tinkamiausias uždegimo žvakes pagal automobilį parinkti gali automobilių serviso specialistai arba tai padaryti gali pats, vadovaujantis automobilio gamintojo pateikiamomis rekomendacijomis. Taip pat, žvakes, tinkamas tavo automobilio varikliui, gali rasti Bauto įvedęs jų OEM kodą.
Automobilio laidai ir jungtys yra reikalingos tinkamam elektros instaliacijos sistemos veikimui užtikrinti. Automobilinės jungtys gali būti laidų antgaliai, kištukai, akumuliatoriaus laidai, movos ir kt., o laidais automobilyje elektros energija yra perduodama iš vieno prietaiso į kitą. Dažniausiai automobiliuose naudojami laidai yra:
Tai bendrosios paskirties automobilinis laidas. Jis turi daugiasiūlę šerdį ir lanksčią izoliaciją, todėl idealiai tinka traukti per ankštas erdves.
Didžiausias skirtumas tarp GPT ir variklio laido yra tas, kad variklio laidas turi smulkesnes vielos gijas, dėl ko gali išlaikyti didesnę įtampą. Jis atsparus riebalams, alyvai, rūgštims, vandeniui bei tirpikliams.
SXL laidas yra pagamintas iš kryžminiu ryšiu susieto polietileno, kuris geriau nei GPT viela atlaiko karštį, dilimą ir senėjimą. Ji dažnai pasirenkama didesnę apkrovą patiriančiuose automobiliuose, pavyzdžiui, lenktynėse ar pramonėje naudojamose transporto priemonėse.
Tai suporuotas daugiasiūlis laidas, skirtas garso aparatūrai. Kaip matyti iš pavadinimo, jis skirtas garsui iš stereofoninio imtuvo perduoti į garsiakalbius. Jis skirtas žemai įtampai ir niekada neturėtų būti naudojamas apkrovai perduoti.
Akumuliatoriaus kabelis paprastai naudojamas akumuliatoriui prijungti prie automobilio elektros sistemos (paprastai prie starterio) ir įžeminti. Tai didesnio skersmens, sunkesnis laidas. Akumuliatoriaus kabeliai yra jautriausi korozijai ir dažnai gali būti surūdiję kabelio viduje, kur to nesimato. Jei turite problemų su užvedimu, atidžiai patikrinkite akumuliatoriaus laidus.
Rėlė, tai elektromechaninis įrenginys (jungiklis). Visos transporto priemonės elektros grandinės yra atidaromos ir uždaromos relėmis, o kad jos nebūtų perkrautos ar neįvyktų trumpasis jungimas, naudojami saugikliai. Saugikliai automobiliuose yra patalpinami specialiose plastikinėse dėžutėse, o norint pakeisti saugiklius reikalingos plastikinės replės ir griebtuvas.
Pagrindiniai elektros įrangos komponentai – akumuliatorius, starteris ir generatorius veikia cikliškai, todėl elektros problema, prasidėjusi bet kuriame iš šių komponentų, turės įtakos kitoms sistemos dalims. Kad elektros įrangoje kilo problema, išduoda šie automobilio sutrikimai:
Kai įjungiamas starteris, akumuliatorius siunčia kibirkštį, kad variklis gautų degalų, kurių reikia varikliui užvesti. Jei variklis tinkamai neužsiveda, vairuotojas, pasukęs raktelį, dažnai girdi ne įprastą transporto priemonės užvedimo garsą, o spragsėjimą ir mato prietaisų skydelyje blyksinčias kontrolines lemputes. Tokiu atveju problemos priežasties reikia ieškoti akumuliatoriuje. Jis gali būti per silpnas arba išsikrovęs. Jei vis dėlto akumuliatorius yra įkrautas, vertėtų patikrinti pagrindinį į starterį vedantį laidą – ar šis nėra pažeistas. Jei užvedant variklį girdisi girgždėjimas, kaltininkas gali būti starteris.
Jei yra problemų su automobilio generatoriumi, akumuliatoriui nebus tiekiama pakankamai energijos, kurios reikia jį įkrauti, tokiu atveju, elektros sistemos pradės prarasti galią. Be aiškios priežasties išsikrovęs akumuliatorius gali indikuoti generatoriaus gedimą. Jei gedimas yra susijęs su automobilio generatoriumi, transporto priemonė dažnai užsiveda, tačiau negali toliau važiuoti, ypač ilgesnį laiką.
Kiekviena transporto priemonės lemputė gauna energiją iš elektros sistemos, todėl jei lemputės veikia prastai ar visai neveikia, priežastis gali slypėti ir akumuliatoriuje arba generatoriuje. Tiesa, svarbu pastebėti ne tik priekinius ar galinius automobilio žibintus, tačiau ir visas kitas lemputes, kaip, pavyzdžiui, salono apšvietimą. Visi šie žibintai užtikrina vairuotojų ir kitų transporto priemonių saugumą, todėl svarbu greitai reaguoti, išsiaiškinti problemos priežastį ir ją pašalinti.
Transporto priemonėse yra įmontuota kontrolės sistema, vadinama saugiklių dėžute arba bloku, kuris užtikrina, kad elektros sistemos nevartotų per daug srovės ir nesukeltų trumpojo jungimo. Saugikliai automobilyje yra suprojektuoti taip, kad ištikus elektros sutrikimui jie perdegtų, nors kartais jie tiesiog perdega ir savaime. Pats perdegęs saugiklis paprastai yra nedidelė problema, tačiau keli perdegę saugikliai ypač per trumpą laiką dažnai rodo esminę elektros instaliacijos problemą.
Vienas iš pirmųjų elektros problemos požymių dažnai būna neįprastas kvapas automobilio salone važiuojant. Elektros gedimą aiškiausiai indikuoja degančio plastiko kvapas. Jei važiuojant yra pastebimas neįprastas kvapas, vertėtų nedelsiant sustoti ir nustatyti jo šaltinį, ypač jei buvo pastebėta ir kuri nors iš pirmiau minėtų problemų.
Siekiant išvengti gedimų, susijusių su automobilio elektros sistema, rekomenduojama reguliariai tikrinti transporto priemonę. Reguliari techninė priežiūra yra geriausias būdas užkirsti kelią elektros sistemos ar kitiems gedimams, jiems dar neįvykus. Jei savo automobilyje pastebėjai vieną iš gedimo indikacijų ir jau žinai, kokios pakaitinės elektros įrangos dalies tau prireiks, Bauto, suvedęs reikiamos dalies OEM kodą, dalį įsigyti galėsi jau šiandien.
Variklio elektros įranga ir atskirai dalimis: