Konsultacija
+370 645 64564
info@bauto.lt
Užsakymas
+370 645 64564
uzsakymai@bauto.lt
Neturite paskyros? Užsiregistruokite paskyrą.
Turite paskyrą? Prisijungti prie paskyros.
Įveskite el. pašto adresą kuri naudojote pirkimo ar registracijos metu.
Užtikriname, kad 35 mln. autodalių bazėje turime būtent tai, ko ieškai. Bauto sistema yra pats greičiausias ir patikimiausias būdas rasti tinkamas automobilių dalis.
Jaguar XJ automobilis yra skirstomas pagal kartas:
Jaguar XJ I (1968–1992)
Jaguar XJ I facelift (1973–1979)
Jaguar XJ I facelift (1980–1992)
Jaguar XJ II (1986–2003)
Jaguar XJ II facelift (1986–1994)
Jaguar XJ II facelift (1994–1997)
Jaguar XJ II facelift (1997–2003)
Bet kurią šių modelių detalę rasi pagal OEM kodą – tai originalus automobilio gamintojo detalei suteiktas numeris. Dalis, pažymėta šiuo kodu, yra pagaminta pagal visus techninius reikalavimus ir patvirtinta gamintojo, kaip atitinkanti aukščiausius standartus. Kodą gali rasti ant pačios detalės ir specialioje duomenų bazėje. Jei jo nežinai, tiesiog parašyk mums ir mes jį atsiųsime netrukus.
Jaguar XJ prabangių didelių automobilių serija gaminta 1968–2019-aisiais. Vos po dvejų metų nuo gamybos pradžios XJ tapo tikru Jaguar’o flagmanu.
Senasis Jaguar XJ buvo laikomas vienu konservatyviausiai atrodančių prabangių automobilių, tačiau modeliui tobulėjant šio įvaizdžio buvo atsikratyta.
Dabar Jaguar XJ dėl savo stiliaus, ramios vairavimo dinamikos ir aukštos klasės salono yra vertas varžovas prabangių vokiškų automobilių trijulei – Mercedes S-Class, 7 serijos BMW ir Audi A8.
Vairuojant, Jaguar XJ primena sportinį automobilį: greitis, žema vairuotojo padėtis, aptaki kabina ir aštrus valdymas.
Per 51–erius gamybos metus buvo išleistos keturios modelio kartos, turėjusios daugybę atnaujinimų (facelift).
Techniniai duomenys gali būti kitokie, jeigu automobilis yra modifikuotas. Toliau pateikiamoje lentelėje – apibendrinti Jaguar XJ techniniai duomenys.
Jei ir tavo Jaguar XJ prireikė remonto, pakaitinėmis dalimis leisk pasirūpinti Bauto. Čia rasi visų automobilio mechanizmų dalis bei automobilio priedus ir aksesuarus.
Bauto.lt svetainėje visas automobilių dalis gali įsigyti paprastai, greitai ir už norimą kainą – paieškos laukelyje įvesk ieškomos Jaguar XJ dalies OEM kodą ir pasirink tiekėją, siūlantį tau geriausią pristatymo terminą bei sumą.
Pirmoji Jaguar XJ karta buvo gaminama net 24 metus, per kuriuos (1973-iasiais ir 1979-aisiais) atlikti du dideli atnaujinimai (facelift). Pirmasis modelis ir du jo faceliftai atitinkamai buvo pavadinti 1, 2 ir 3 serijomis.
Pirmos kartos, pirmos serijos Jaguar XJ dar yra žinomas XJ6/XJ12 bei Daimler Sovereign pavadinimais. Jo prekyba prasidėjo 1968 metų rugsėjį.
Po automobilio kapotu – 2,8 l arba 4,2 l šešių cilindrų variklis. Į standartinę šio modelio įrangą įėjo vairo stiprintuvas bei odiniai salono apmušalai. Vėliau 1969 metais išėjusioje 4,2 l Daimler versijoje kaip papildoma įranga buvo galimas ir oro kondicionierius.
Vienas neįprastų šių automobilių bruožų buvo du, atskirai pildomi kuro bakai abiejose bagažinės pusėse.
1970 metais atsirado automatinės pavarų dėžės pasirinkimas. Maždaug tuo pat metu buvo atlikti ir kiti nedideli pakeitimai, pavyzdžiui: šalia galinių žibintų buvę atšvaitai perkelti po jais ar interjere chromuoti matuoklių apvadai pakeisti juodais.
Netrukus, 1972 m. atsirado galimybė rinktis ir ilgesnės ratų bazės versiją. Galinėse sėdynėse sėdintiems keleiviams vietos kojoms padaugėjo 4 cm.
Tais pačiais metais buvo pristatyta ir didelio našumo versija, pavadinta XJ12. Ši versija turėjo supaprastintas grotelių apdailas ir buvo varoma 5,3 l V12 varikliu.
Tuo metu tai buvo vienintelis pasaulyje masiškai gaminamas 12 cilindrų, keturių durų automobilis. Jis buvo ir vienas greičiausių keturviečių lengvųjų transporto priemonių, galėjęs pasiekti apie 225 km/val. greitį. Iš viso pirmosios serijos XJ12 buvo pagaminta 3 tūkst.
1973 metų rudenį pasirodė gerokai atnaujinta antra Jaguar XJ serija. Modeliai buvo gaminami su 4,2 l 6 cilindrų (XJ6) ir 5,3 l V12 (XJ12) varikliu. Nuo 1975 m. atsirado ir 3,4 l XK variklio versija.
Iš pradžių 2 serijos modeliai buvo siūlomi su dviem – standartine ir ilgąja ratų bazėmis, tačiau 1974 m. Jaguar paskelbė atsisakantis standartinės ratų bazės versijos ir visi vėlesni sedanai turėjo 10 cm ilgesnį saloną.
2 serijos XJ automobilių išorė nuo savo pirmtakų vizualiai skiriasi tik paaukštintais priekiniais buferiais, kurie buvo reikalingi, kad automobiliai atitiktų JAV avarinės saugos reikalavimus. Kita vertus, interjeras – iš esmės atnaujintas, įskaitant šildymo ir oro kondicionavimo sistemas, kurios buvo sukritikuotos pirmojoje versijoje kaip ne itin veiksmingos ir sudėtingos.
1977 m. automatinė pavarų dėžė, naudojama 12 cilindrų variklio versijose, buvo pakeista į „General Motors“ trijų laipsnių „Turbo-Hydramatic 400“ pavarų dėžę vietoj iki tol naudotos britų gamybos „Borg-Warner“.
Iš viso buvo pagaminta 91 tūkst. 2 serijos modelių, iš kurių 14 tūkst. buvo su V12 varikliu.
1979 metais pasirodęs 3 serijos Jaguar XJ buvo sėkmingiausias pirmosios XJ kartos, gyvavusios iki 1992 m., modelis. Ši Jaguar Xj versija buvo gaminama daugiausiai. Bendras pardavimas viršijo 140 000 vienetų.
Lyginant su 2 serija, trečioji turėjo storesnius ir labiau įkomponuotus guminius buferius su dekoratyviniu chromu viršutiniame krašte, sulygintas durų rankenas, vientisą priekinių durų stiklą, groteles tik su vertikaliomis juostelėmis. Atbulinės eigos žibintai nuo bagažinės perkelti į didesnius galinių žibintų blokus, o stogo konstrukcija pakeista, susiaurinant durų rėmus ir paplatinant stiklo paketą. Taip pat pirmą kartą buvo pasiūlyta galimybė rinktis stoglangį ir kruizo kontrolę.
5,3 l V12, 4,2 l ir 3,4 l darbinio tūrio varikliai su nedideliais pakeitimais buvo perkelti iš 2 serijos. Didesniuose šešių cilindrų ir V12 modeliuose buvo sumontuotas „Bosch“ degalų įpurškimas, o mažesniuose šešių cilindrų modeliuose liko karbiuratorius.
1981 m. V12 variklio cilindrų galvutės buvo pakeistos nauju šveicarų lenktynininko Michael’io May'aus sukurtu didelio suspaudimo „Fireball“, o 1982 m. pabaigoje visų 3 serijos modelių interjeras buvo šiek tiek atnaujintas. Pirmą kartą atsirado kelionės kompiuteris, kuris V12 modeliuose buvo montuojamas kaip standartinė įranga. Taip pat buvo pristatyti nauji ir labai paklausūs lengvojo lydinio ratlankiai su daugybe apskritų skylučių, vadinami „pipiriniais“ ratlankiais. Standartinėje įrangoje taip pat buvo montuojamos „Pirelli“ padangos.
Pagrindiniai bruožai
Specifikacijos
Privalumai
Trūkumai
Jaguar buvo pernelyg konservatyvūs, kad kurtų naujus automobilius, ypač jei tie, kuriuos turėjo gamybos linijose, buvo gerai parduodami, kaip nutiko ir su pirmosios kartos Jaguar XJ. Būtent todėl šios kartos automobilių gamyba tęsėsi net 24 metus, vykdant tik modelių atnaujinimus.
1986 metais Jaguar pagaliau pasiryžo pakeisti senstantį pirmosios kartos XJ modelį, gamintą beveik du dešimtmečius ir 1987 m. pasirodė antrosios kartos Jaguar XJ modelis, pavadintas XJ40. Vėliau ėjo išvestiniai modeliai X300 ir X308. Antroji Jaguar XJ karta iš viso buvo gaminama 17 metų.
Antrosios kartos modelio kūrimas prasidėjo dar septintojo dešimtmečio pradžioje, tačiau dėl 1973 m. įvykusios naftos krizės XJ40 projektas buvo atidėtas iki 1986 m., kai tų metų spalio 8 d. automobilis pagaliau buvo pristatytas Didžiosios Britanijos tarptautinėje automobilių parodoje.
Kurdami XJ40, Jaguar daugiau dėmesio pradėjo skirti surinkimo kokybei ir XJ surinkimo proceso supaprastinimui. Lyginant su ankstesniu modeliu, šiam reikėjo 25% mažiau kėbulo plokščių presavimo, be to, naujasis procesas leido pagaminti lengvesnį automobilį, padidinti važiuoklės standumą ir sumažinti triukšmą salone.
Iš pradžių Jaguar siekė, kad automobilį suprojektuotų „Pininfarina“, projektavusi ir pirmosios kartos 3 serijos modelius, tačiau dėl kūrimo išlaidų Jaguar nusprendė atsisakyti italų automobilių dizaino studijos ir XJ40 suprojektavo savo jėgomis. Tai lėmė, šiokią tokią automobilio išvaizdos evoliuciją – jis vis dar turėjo tą patį žemą stogą ir liekną siluetą, bet priekyje (priklausomai nuo rinkos ir apdailos lygio) Jaguar įrengė arba porą stačiakampių priekinių žibintų, arba dvigubus apvalius žibintus, tarp kurių buvo chromuotos grotelės. Automobilio profilis išsiskyrė išlenkta linija, kuri leidosi žemyn galinės dalies link. Visi modeliai turėjo tik vieną išsikišusį priekinio stiklo valytuvą.
Viduje šis Jaguar turėjo geriausios kokybės interjerą. Bazinės komplektacijos salone buvo vilnoniai apmušalai, o odiniai siūlomi kaip papildoma įranga. Interjerą stengtąsi modernizuoti – pereita prie skaitmeninio prietaisų skydelio (tiesa, 1990 m. jo nebeliko, sugrįžta prie analoginio).
Žema sėdėjimo padėtis, mažai vietos gale tiek galvai, tiek kojoms – viskas priminė sportinį automobilį, todėl siekiant komforto, į rinką taip pat pristatyta ilgesnės bazės XJ versija.
Po variklio dangčiu automobilių gamintojas montavo šešių cilindrų arba V12 agregatus, sujungtus su penkių pavarų mechanine arba keturių pavarų automatine pavarų dėže. Galia buvo tiekiama tik galiniams ratams.
1994 m. Jaguar dėjo dar vieną žingsnį į priekį ir pristatė X300. Nors iš pirmo žvilgsnio jis buvo atpažįstamas kaip XJ, patyrusi akis galėjo pastebėti dizaino ir kai kurių detalių atnaujinimus.
X300 dizainui tiesioginės įtakos turėjo „Ford Motor Company“ atitekusi nuosavybės teisė į Jaguar. Pasak „Automotive News“, tai labiau pasireiškė bendruose „produkto kūrimo procesuose“ nei pačių „Ford“ komponentų naudojime, nors dalį jų Jaguar perėmė.
Projektuodamas naujojo modelio dizainą Geoffas Lawsonas perkėlė ankstesnio XJ modelio bruožus. Jis sukūrė panašų plokščią variklio dangtį su nedideliu iškilimu viduryje, simbolizuojančiu išilgai sumontuotą variklį. Vienas didelis pokytis buvo susijęs su priekiniais žibintais, kurie vėl grįžo prie apvalių formų, taip pat pakito ir modelio buferis.
Šio modelio salone (priklausomai nuo komplektacijos) sėdynės buvo aptrauktos vilna arba oda, o visame salone vyravo medžio apdailos elementai. Deja, salono erdvės trūkumas išliko – vietos viršugalviui buvo nepakankamai aukštesniems už vidutinį ūgį, o erdvė kojoms buvo pakankama tik XJ ilgosios bazės versijoje.
Po variklio dangčiu Jaguar montavo savo įprastinius 3,2 l, 4,0 l ir 4,0 l šešių cilindrų variklius arba galingiausią – 6,0 l V12.
1997 m. Jaguar pristatė dar vieną XJ modelį, pavadintą X308, kuris žymėjo tvirtą žingsnį į prabangių sedanų rinką.
Nors automobilis buvo sukurtas ant tos pačios XJ40 platformos, jo dizainas pakito. Keturi apvalūs žibintai ir į dvi dalis padalintos grotelės priekyje išskyrė X308 iš konkurentų. Iki 1997 m. daugiau niekas negamino apvalių priekinių žibintų.
Didžiausias mechaninis pokytis buvo tas, kad tiek šešių cilindrų, tiek V12 varikliai buvo pakeisti naujais 3,2 l arba 4,0 l darbinio tūrio, aštuonių cilindrų AJ-V8 varikliais. Taip pat nebeliko ir mechaninės pavarų dėžės, visi X308 modeliai buvo komplektuojami su penkių pavarų automatine pavarų dėže.
Pagrindiniai bruožai
Specifikacijos
Privalumai
Trūkumai
Technologiniu požiūriu naujasis 2003 m. XJ stipriai pažengė į priekį.
Vadovaujantis tais pačiais klasikinio dizaino principais, XJ išlaikė žemą stogą (nepaisant to, kad ankšta salono erdvė jau buvo virtusi tikru nepatogumu), šiek tiek nusvirusį bagažinės dangtį ir apvalius priekinius žibintus. Tiesa, šie jau buvo laikomi atgyvena, tačiau Jaguar nekreipė į tai dėmesio.
XJ III X350 buvo pirmasis modelis, pagamintas esant visiškoje Ford nuosavybėje, todėl centriniame skydelyje gamintojas turėjo kliautis Ford tiekiama įranga, įskaitant mygtukus ir jungiklius, kurie ne itin derėjo prie Jaguar tikro medžio apdailos.
Trečios kartos Jaguar XJ priekyje ir gale buvo sumontuota pneumatinė pakaba. Dinaminė stabilumo kontrolė ir traukos kontrolė buvo standartinė šio modelio įranga. Taip pat buvo siūloma ir radarinė adaptyvioji kruizo kontrolė bei dviejų zonų klimato kontrolės sistema, o ilgosios bazės modeliuose buvo galima įrengti keturių zonų klimato kontrolę.
Po variklio dangčiu gamintojas įrengė penkis variklius, kurių galia svyravo nuo 204 AG iki 400 AG, pastarasis buvo skirtas XJ-R versijai. Taip pat buvo galima įsigyti kartu su „PSA Group“ sukurtą turbodyzelinį variklį. Šiame XJ modelyje buvo montuojama ir nauja šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri buvo daug lengvesnė ir ekonomiškesnė.
Pagrindiniai bruožai
Specifikacijos
Privalumai
Trūkumai
Kadangi trečioji karta ėmė atgyventi, XJ buvo iš naujo suprojektuotas ir patobulintas. Šis modelis šiek tiek erdvesnis nei ankstesnė versija. Salone išlaikytas toks pat prabangus interjeras su medžio apdaila, oda ir chromuotomis detalėmis. Pakeistos ir XJ sėdynės. Išorėje pasikeitė apatinių grotelių dizainas, paryškintos šoninės oro angos. Gale – pakitęs bagažinės spoilerio dizainas.
Ketvirtosios kartos XJ buvo kone visiškai naujas automobilis, kuris neturėjo nieko bendra su praeitais XJ modeliais. Laikantis naujos dizaino krypties, XJ įgijo visiškai kitokią išvaizdą.
Savo forma XJ labiau primena keturių durų kupė nei prabangų sedaną. Jis pasižymi išskirtine priekine dalimi su sidabrinėmis tinklinėmis grotelėmis bei yra gerokai ilgesnis ir platesnis už savo pirmtaką. Galinė automobilio dalis taip pat Jaguar neįprastas dizaino sprendimas – čia išsiskiria vertikalūs galiniai žibintai, pravardžiuojami „katės nagais“, ir juodi galinio stiklo rėmai. Per visą automobilio stogą įrengtas vientisas stoglangis. Viduje vyrauja prabangi medžio apdaila. Prietaisų skydelis ir centrinė konsolė su naujais LCD ekranais, dominuoja apvalūs elementai.
Kaip ir keletas jo pirmtakų, X351 galima rinktis tiek standartinės, tiek ilgosios bazės versijomis. Varikliai – modernūs agregatai, jau matyti kituose Jaguar modeliuose: 5,0 l benzininis V8 arba 3,0 l dyzelinis V6 su dviem turbokompresoriais. 2013 m. gamą papildė 3,0 l V6 su turbokompresoriumi.
Pagrindiniai bruožai
Specifikacijos
Privalumai
Trūkumai
Atnaujintas ketvirtos kartos Jaguar XJ iš išorės akivaizdžių pokyčių nesulaukė. Standartinė versija gavo 19 colių lengvojo lydinio ratlankių komplektą, taip pat buvo įtrauktas šildomas priekinis stiklas.
Viduje buvo daugiau pakeitimų: sumontuotas visiškai skaitmeninis 12,3 colių prietaisų skydelis, į ilgosios bazės paketą įtraukta daugiau komforto funkcijų, standartinėje visų modelių gamoje buvo montuojamas 8 colių dvigubo vaizdo informacinių ir pramoginių technologijų ekranas. Po kapotu naujajame XJ sumontuota daugiau aliuminio komponentų, todėl automobilis dabar dar lengvesnis.
2019 m. naujojo Jaguar XJ gamyba buvo nutraukta, jį turėjo pakeisti visiškai elektrinis XJ, tačiau galiausiai ir šio sumanymo buvo atsisakyta. Automobilių žurnale „Autocar“ minima, kad Jaguar XJ buvo mažiausiai populiarus Jaguar modelis – 2018 m. rugsėjį jo parduota tik 301, palyginimui – tą patį mėnesį F-Pace visureigių buvo parduota 4492, o XE sedanų – 2252.